divendres, 27 de maig del 2011

e-cuina

No me ve de gust escriure sobre el 15M, ni sobre les retallades, ni la terrible victòria del PP. D'aquestes coses ja en teniu abastador a la tele, la ràdio, els diaris i al carrer.

També és cert que hauria d'estudiar i no dedicar-me al blog. Però després d'escriure un diari de lectura (del qual no n'estic gaire satisfeta, tot s'ha de dir) necessit escriure cosa que no sigui ni acadèmic ni oral formal (un guió) ni estilístic. Per qui no sapi què és un diari de lectura: són les experiències i vivències personals que vius durant la lectura d'un llibre recollides en una llibreta d'espirals. Una activitat molt recomanable per aquells a qui els agradi explorar el seu interior. Bé doncs, aixecada i amb mal d'esquena no me ve de gust estudiar. Necessit fer cosa que no tengui a veure amb els estudis.

I com que ja m'estic enredant per ses persianes, no vull escriure sobre la vida universitària i ja que el nou anunci d'Estrella Damm està ambientat en elBulli, avui escriuré sobre els blogs. Concretament els blogs de cuina. Així també aprofit per explorar aquesta nova modalitat i aprenc noves receptes.

De blogs n'hi ha de molts tipus: narratius, diataris, sobre moda (als quals hi estic bastant enganxada), polítics, d'organitzacions, de música, entre d'altres inclassificables. Però també existeixen els blogs de cuina. De fet em sembla que durant aquests últims mesos hi ha hagut una gran eclosió d'aquests.

Quan era petita explorava els llibres de cuina de ma mare. El meu preferit era el de postres d'Eva Arguiñano. Tot tenia tant bona pinta! I ara explor els blogs de cuina a la xarxa. Tot segueix semblant deliciós. Els autors dels blogs són autèntics cuiners anònims. Ara, el meu e-llibre de cuina preferit és La cuina vermella. És divertit i amb receptes factibles. Us en faré un petit tast (o delicatessen):

 Coques de patata (una recepta molt mallorquina)
de La cuina vermella.
 Gaspatxo de verdures 

Mousse de crema catalana amb un aspecte espectacular!
de A la cuina, amb un parell d'ous.












I aquest últim és una proposta de Els fogons de la Bordeta i Xocolata desfeta que han anomenat La del quinze. Consisteix en què el 15 de cada mes els blogs de cuina que vulguin poden enviar la seva recepta sobre l'ingredient del mes proposat. En aquest cas el maig van ser les maduixes, l'abril, les faves i el juny, les amanides. Ja estic desitjant que sigui 15 de juny!


Au idò. Salut i bona cuina!

1 comentari:

  1. Hola Júlia, em fa molta il·lusió que t'agradi el meu bloc i que en facis menció especial al teu bloc. Aquests detalls omplen molt i animen molt a continuar amb aquesta tasca. Tot just vaig començar al febrer i tant de bó ho hagués fet abans.
    Una abraçada.
    Belén.

    ResponElimina